Klacht en onvrede

Bent u ergens ontevreden over of heeft u een klacht? Meldt dit mondeling of per mail aan de betrokken hulpverlener. De eerste stap is samen hierover in gesprek gaan. Mocht dit niet voldoende zijn kan er een gesprek worden gepland met de verwijzer of leidinggevende.

Vertrouwenspersoon Jeugdstem

Mocht u ondersteuning willen bij de gesprekken met de hulpverlener, verwijzer of leidinggevende dan kunt u een vertrouwenspersoon van stichting Jeugdstem inzetten. Alle (pleeg)kinderen, (pleeg- of groot)ouders én verzorgers die te maken hebben met de jeugdhulp, hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij terecht bij Stichting Jeugdstem.

 

De vertrouwenspersoon luistert naar je, denkt mee en kan je ondersteunen bij vragen, problemen of klachten. De vertrouwenspersoon informeert u over uw rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon u ondersteunen bij een gesprek met Carsa De Gezinspraktijk.

 

Jeugdstem is te bereiken via het gratis telefoonnummer 088 – 555 1000 of www.jeugdstem.nl

 

Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van Jeugdstem is gratis. Jeugdstem is een zelfstandige stichting, de vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Carsa De Gezinspraktijk.

De onafhankelijke klachtenfunctionaris

Komt u er niet uit met uw hulpverlener, de leidinggevende of de vertrouwenspersoon van Jeugdstem? Dan kunt u contact opnemen met de externe klachtencommissie Jeugd van ‘Er is iets mis gegaan’.

 

Er is iets misgegaan is te bereiken via telefoonnummer 035 – 203 1585 of www.erisietsmisgegaan.nl